Μετρό στο Μπανγκόκ

Παλάτι στην Μπανγκόκ

Το μετρό της Μπανγκόκ, μαζί με τη μεταφορά με πλοίο, είναι ένα από τα μόνα σχετικά μέσα μαζικής μεταφοράς για την περιήγηση στην πόλη. Δεν υπάρχουν τραμ και τα λεωφορεία είναι εξαιρετικά συγκεχυμένα. Για πληροφορίες σχετικά με όλες τις επιλογές μετακίνησης, ανατρέξτε στο κεφάλαιο Μεταφορές.

Τα 10 καλύτερα ξενοδοχεία στην Μπανγκόκ

Ωστόσο, ακόμη και το μετρό της Μπανγκόκ έχει ιδιαιτερότητες που δεν θα συναντήσετε σε άλλες πόλεις παρόμοιου μεγέθους.

Γραμμές του μετρό της Μπανγκόκ

Η πόλη διασχίζεται επί του παρόντος από 8 γραμμές μετρό, ήτοι 1 γραμμή του κλασικού υπόγειου μετρό (που τρέχει πάνω από το έδαφος στις άκρες), 6 γραμμές του καθαρά υπέργειου που τρέχει σε υπερυψωμένους τσιμεντένιους διαδρόμους και 1 γραμμή του υπέργειου αυτόματου τρένου.

Παρόλα αυτά, το μετρό απέχει πολύ από το να καλύπτει όλες τις κατευθύνσεις και τις περιοχές της πόλης και είναι δύσκολο να μετακινηθείτε στην πόλη χωρίς πρόσθετες διαδρομές με ταξί.

Το μετρό δεν είναι ένα ενιαίο σύστημα, αλλά λειτουργεί από 4 διαφορετικές εταιρείες που δεν αναγνωρίζουν η μία τα εισιτήρια της άλλης.

Μητροπολιτικό Ταχύδρομο MRT

Το σύστημα αυτό αποτελείται από τρεις διαδρομές:

  • Μπλε κυκλική γραμμή (MRTA Blue Line) - διέρχεται από το ιστορικό κέντρο και ορισμένες περιοχές της σύγχρονης Μπανγκόκ που είναι δημοφιλείς για διαμονή (Silom, East Sukhumvit)- πηγαίνει επίσης στον κεντρικό σταθμό Hua Lamphong και στον σταθμό Bang Sue και σταματά κοντά στον σταθμό λεωφορείων Mo Chit
  • Μωβ γραμμή (MRTA Purple Line) - από το σταθμό μετεπιβίβασης στην μπλε γραμμή Tao Poon στο βόρειο τμήμα της πόλης, συνεχίζει βορειότερα προς τα πέρα από την Μπανγκόκ και δεν είναι χρήσιμη για τους τουρίστες

Επίσημος δικτυακός τόπος του MRT: metro.bemplc.co.th

Η Μπλε Γραμμή είναι στη συντριπτική της πλειοψηφία υπόγεια, ενώ η Μωβ και η Κίτρινη Γραμμή είναι εντελώς υπέργειες. Η μπλε γραμμή είναι επίσης η πιο πολυσύχναστη από όλες τις γραμμές του μετρό της Μπανγκόκ.

BTS Skytrain

Αυτό το σύστημα λειτουργεί δύο πράσινες γραμμές - την ανοιχτή και τη σκούρα - οι οποίες διασταυρώνονται στο σταθμό Siam.

  • Η ανοιχτή πράσινη γραμμή (Sukhumvit Line) - διατρέχει την Μπανγκόκ από βορρά προς νότο, περνώντας από το κέντρο της Sukhumvit και του Siam από τα τουριστικά αξιοθέατα, και κάνει επίσης στάσεις κοντά στους σταθμούς λεωφορείων Mo Chit και Ekkamai
  • Σκούρα πράσινη γραμμή (Silom Line) - ξεκινά από το κέντρο της σύγχρονης Μπανγκόκ στην περιοχή Siam και συνεχίζει πέρα από τον ποταμό μέσω της δημοφιλούς περιοχής Silom προς τα ανατολικά της πόλης
  • Χρυσή γραμμή (Gold Line) - Μια σύντομη διαδρομή που οδηγεί από τη Dark Green Line στο πολυτελές εμπορικό κέντρο ICONSIAM
  • Κίτρινη γραμμή (Yellow Line) - διατρέχει το ανατολικό τμήμα της Μπανγκόκ και δεν παρουσιάζει ακόμη μεγάλο ενδιαφέρον από τουριστική άποψη
  • Ροζ γραμμή (Pink Line) - εκτείνεται στο βόρειο τμήμα της Μπανγκόκ και συνδέει, για παράδειγμα, την κόκκινη γραμμή του μετρό από το αεροδρόμιο Don Mueang με την ανοιχτή πράσινη ή τη μοβ γραμμή. Η μετεπιβίβαση από τη γραμμή του αεροδρομίου στη ροζ γραμμή γίνεται στο σταθμό Lak Si.

Επίσημος δικτυακός τόπος του BTS Skytrain: www.bts.co.th/eng

Όλες οι διαδρομές είναι επίγειες. Οι πράσινες γραμμές έχουν τον χαρακτήρα των κλασικών συνόλων του μετρό, ενώ η χρυσή γραμμή είναι το λεγόμενο peoplemover, ένα αυτόματο τρένο χωρίς οδηγό.

Η χρυσή γραμμή είναι επίσης διαχωρισμένη ως προς το κόμιστρο από τις δύο πράσινες γραμμές και πρέπει πάντα να αγοράζεται ξεχωριστό εισιτήριο.

Σιδηρόδρομος SRT

Ο τελευταίος μεταφορέας είναι ο κρατικός σιδηρόδρομος της Ταϊλάνδης, ο οποίος λειτουργεί τρεις ηλεκτροκίνητες επίγειες γραμμές.

  • Suvarnabhumi City Line v(Airport Rail Link)[/translate] - συνδέει το σύγχρονο κέντρο της Μπανγκόκ με το αεροδρόμιο Suvarnabhumi.
  • Κόκκινη γραμμή - συνδέει το σταθμό Bang Sue στα βόρεια της πόλης με το αεροδρόμιο Don Mueang
  • Ελαφρά κόκκινη γραμμή - εκτείνεται από το σταθμό Bang Sue προς τα ανατολικά μέχρι το Taling Chan και δεν έχει ουσιαστικά καμία χρήση για τους τουρίστες

Επίσημος δικτυακός τόπος: www.srtet.co.th

Χάρτης μετρό Μπανγκόκ

Καθώς οι επίσημες ιστοσελίδες των διαφόρων συστημάτων δεν παρέχουν χάρτες υψηλής ανάλυσης, δημιουργήσαμε τον δικό μας χάρτη του τρέχοντος δικτύου μετρό της Μπανγκόκ.

Εισιτήρια για το μετρό της Μπανγκόκ

Καθένα από τα παραπάνω 3 συστήματα έχει τα δικά του εισιτήρια, συν το σύντομο αυτόματο τρένο Golden Line, το οποίο δεν αναγνωρίζει καν τα εισιτήρια των άλλων δύο γραμμών της εταιρείας που το διαχειρίζεται.

Αν κάνετε μετεπιβίβαση εντός ενός συστήματος (π.χ. από την ανοιχτή πράσινη στη σκούρα πράσινη γραμμή ή από την μπλε γραμμή στη μοβ γραμμή), δεν χρειάζεται να αγοράσετε ξανά εισιτήριο κατά τη μετεπιβίβαση. Ωστόσο, εάν μεταφέρεστε μεταξύ συστημάτων, πρέπει πάντα να αγοράζετε νέο εισιτήριο.

Ευτυχώς, όλα τα συστήματα λειτουργούν τουλάχιστον στην ίδια βάση.

Πώς μπορώ να αγοράσω εισιτήριο;

Σε κάθε σταθμό του μετρό υπάρχουν μηχανήματα που δέχονται μόνο μετρητά (κέρματα και χαρτονομίσματα μέχρι μέγιστης αξίας 100 μπατ). Επιπλέον, σε κάθε σταθμό υπάρχει και ένα παράθυρο εξυπηρέτησης, αλλά ούτε εκεί μπορείτε να πληρώσετε με κάρτα. Το πλεονέκτημα των ταμείων είναι ότι μπορείτε επίσης να αλλάξετε χαρτονομίσματα των 500 και 1 000 μπατ.

Το μηχάνημα αλλάζει από τα ταϊλανδέζικα στα αγγλικά στην επάνω δεξιά γωνία.

Στη συνέχεια, επιλέγετε τον σταθμό στον οποίο κατευθύνεστε στον χάρτη της οθόνης αφής. Οι οθόνες είναι παλιές, οπότε μπορεί να πετύχετε διαφορετικό σταθμό την πρώτη φορά και να χρειαστεί να επαναλάβετε τη διαδικασία.

Στη δεξιά πλευρά της οθόνης θα δείτε την τιμή που πρέπει να πληρώσετε. Δεν χρειάζεται να πληρώσετε σε ακριβή αξία, απλά να θυμάστε ότι το μηχάνημα επιστρέφει πάντα μόνο σε κέρματα.

Από το μηχάνημα θα πέσει ένα μαύρο κουπόνι (για MRT, SRT και Airport Rail Link) ή ένα χάρτινο εισιτήριο (για BTS Skytrain), το οποίο στη συνέχεια θα χρησιμοποιήσετε στο περιστροφικό διάδρομο. Κατά την είσοδό σας, απλώς τοποθετείτε το κουπόνι/ εισιτήριο μπροστά στον αναγνώστη. Θυμηθείτε να κρατήσετε το κουπόνι/ εισιτήριο για όλη τη διαδρομή. Κατά την έξοδό σας, στη συνέχεια τοποθετείτε το εισιτήριο ή το κουπόνι στο περιστροφικό διάδρομο και το αφήνετε εκεί, απελευθερώνοντάς το.

Τιμές εισιτηρίων στην Μπανγκόκ

Για όλα τα συστήματα μετρό, πληρώνετε πάντα με βάση τη διανυθείσα απόσταση.

Η χαμηλότερη τιμή (συνήθως 1 ή 2 στάσεις) είναι 15 thb, στη συνέχεια η υψηλότερη τιμή είναι μεταξύ 40 thb και 50 thb, αλλά τότε πρέπει να διασχίσετε σχεδόν όλη την πόλη. Κατά μέσο όρο, θα πληρώσετε περίπου 30 thb.

Για το σύστημα BTS Skytrain (ανοιχτή + σκούρα πράσινη γραμμή) υπάρχουν επίσης ημερήσιες κάρτες που ισχύουν μόνο για μια συγκεκριμένη ημερολογιακή ημέρα. Αυτές δεν τις αγοράζεις από κάποιο μηχάνημα, αλλά πάντα μόνο σε κάποιο εκδοτήριο με ζωντανό προσωπικό. Και πάλι, αυτά τα ημερήσια εισιτήρια μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για το συγκεκριμένο σύστημα. Ένα ημερήσιο εισιτήριο για τις γραμμές BTS κοστίζει 140 thb.

Για το σύστημα MRT, αντί για ημερήσιο εισιτήριο, μπορείτε να αγοράσετε μια κάρτα αποθηκευμένης αξίας για 180 thb (αξία 100 baht για το εισιτήριο + 80 baht για την έκδοση εισιτηρίων). Ωστόσο, μπορείτε να επαναφορτίσετε την κάρτα για οποιοδήποτε ποσό (πάντα μόνο με μετρητά). Ωστόσο, τα εισιτήρια δεν είναι φθηνότερα από τη χρήση μάρκας, οπότε η μόνη προστιθέμενη αξία είναι η ευκολία του να μην χρειάζεται να αγοράζετε εκ νέου εισιτήρια κάθε φορά που μπαίνετε στο μετρό.

Δρομολόγια και διαστήματα

Όλες οι γραμμές του μετρό στην Μπανγκόκ ξεκινούν για τη γραμμή μεταξύ 5:15 και 5:30 π.μ. από τους τερματικούς σταθμούς, δηλαδή από το κέντρο της πόλης γύρω στις 6:00 π.μ. Τα τελευταία δρομολόγια πραγματοποιούνται μεταξύ 23:20 και 23:40 από τους τερματικούς σταθμούς, δηλαδή από το κέντρο, γύρω στα μεσάνυχτα.

Τα διαστήματα στις μπλε και στις δύο πράσινες γραμμές είναι μεταξύ 5 και 10 λεπτών, μικρότερα το πρωί και το απόγευμα, μεγαλύτερα το μεσημέρι και τα Σαββατοκύριακα (αλλά όχι πάνω από 10 λεπτά).

Όταν ταξιδεύετε προς το αεροδρόμιο Suvarnabhumi BKK, το διάστημα είναι 10-15 λεπτά, ενώ προς το αεροδρόμιο Don Mueang DMK είναι 12-20 λεπτά.

Σιδηρόδρομοι του μετρό

Όλοι οι συρμοί του μετρό είναι σύγχρονοι και κλιματιζόμενοι. Μερικές φορές μάλιστα υπερκλιματίζονται, ενώ η διαφορά μεταξύ της θερμοκρασίας έξω και μέσα στο τρένο που ξεπερνά τους 15 βαθμούς δεν αποτελεί εξαίρεση.

Τα τρένα και οι σταθμοί είναι πεντακάθαρα καθαρά και το ταξίδι με το μετρό στην Μπανγκόκ είναι πολύ ασφαλές.

Αυτό το άρθρο μπορεί να περιέχει συνδέσμους θυγατρικών από τους οποίους η συντακτική μας ομάδα μπορεί να κερδίσει προμήθειες αν κάνετε κλικ στο σύνδεσμο. Δείτε τη σελίδα μας για τη διαφημιστική πολιτική.