Η πόλη που βρίσκεται στη δυτική Ταϊλάνδη, όπου το φυσικό τοπίο που συμπληρώνεται από καταρράκτες απεικονίζει τη διάσημη γέφυρα πάνω από τον ποταμό Κβάι που συνδέεται με την περίφημη ιστορία κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για μονοήμερες ή διήμερες εκδρομές από την Μπανγκόκ.
- Ειδικές προσφορές για πτήσεις προς Ταϊλάνδη
- Αναζήτηση για το φθηνότερο κατάλυμα στο Kanchanaburi
Συνιστούμε επίσης μια εκδρομή σε ένα από τα κοντινά σπήλαια και κυρίως ένα ταξίδι με το τρένο ακόμη πιο μακριά προς τον τερματικό σταθμό στο Nam Tok, όπου εκτελείται ο διάσημος Σιδηρόδρομος του Θανάτου.
Η γέφυρα πάνω από τον ποταμό Κβάι: γεγονότα και μύθοι
Η πόλη Kanchanaburi προσελκύει έως και 3 εκατομμύρια τουρίστες ετησίως, οι οποίοι κατευθύνονται εδώ για το ένα και μοναδικό της αξιοθέατο: τη σιδηροδρομική γέφυρα πάνω από τον ποταμό Κβάι Γάι.
Πρόκειται για ένα από τα πιο στρατηγικά σημαντικά τμήματα του σιδηροδρόμου Ταϊλάνδης-Βούρμας κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, όταν η Ταϊλάνδη βρισκόταν υπό ιαπωνικό έλεγχο. Μετά την χαμένη μάχη του Midway το 1942, οι Ιάπωνες έπρεπε να αντικαταστήσουν τις ναυτικές διαδρομές ανεφοδιασμού με χερσαίες, και η γραμμή από τη Ρανγκούν της Βιρμανίας προς την Μπανγκόκ της Ταϊλάνδης ήταν αυτή που θα χρησίμευε ως σημαντική αρτηρία μεταφορών.
Η γέφυρα Kanchanaburi έγινε ιδιαίτερα διάσημη από τον Γάλλο συγγραφέα Pierre Boulle με το μυθιστόρημά του Η γέφυρα στον ποταμό Kwai, το οποίο έγινε ταινία με το ίδιο όνομα το 1957. Βασισμένος σε πραγματικά γεγονότα, ο Pierre Boulle δημιούργησε ένα φανταστικό μυθιστόρημα που διαδραματίζεται στο Kanchanaburi.
Τι γίνεται όμως με τη γέφυρα του ποταμού Κβάι στην πραγματική ζωή;
Μια βασική γέφυρα κατασκευάστηκε πράγματι στο Kanchanaburi κατά τη διάρκεια της κατασκευής του σιδηροδρόμου Ταϊλάνδης-Βιρμανίας, αλλά ήταν αρχικά ξύλινη και βρισκόταν περίπου 100 μέτρα πάνω από το ποτάμι από τη σημερινή γέφυρα. Κανένα ίχνος της αρχικής ξύλινης γέφυρας δεν έχει απομείνει.
Μια νέα γέφυρα από οπλισμένο σκυρόδεμα στο σημερινό ίχνος κατασκευάστηκε από το 1944, αλλά υπέστη σοβαρές ζημιές από βομβαρδισμό το 1945 και η γέφυρα όπως είναι σήμερα δεν κατασκευάστηκε παρά μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, στα τέλη της δεκαετίας του 1940 και στις αρχές της δεκαετίας του 1950.
Παρόλο που το μυθιστόρημα διαδραματίζεται στον ποταμό Κβάι, το 1942 ο ποταμός που κυλά κατά μήκος της διαδρομής λίγο νοτιότερα αναφερόταν ως "Khwae", ή Kwai. Ο ποταμός πάνω από τον οποίο χτιζόταν η γέφυρα ονομαζόταν τότε Mae Klong (όχι Mekong).
Όταν πλήθη τουριστών άρχισαν να συρρέουν στην περιοχή μετά την κυκλοφορία της ταινίας Γέφυρα στον ποταμό Κβάι το 1957, υπήρξε συχνή σύγχυση ότι η γέφυρα πάνω από τον ποταμό Κβάι ήταν στην πραγματικότητα πάνω από τον Μάε Κλονγκ. Ως εκ τούτου, στο πρώτο μισό της δεκαετίας του 1960, αποφασίστηκε να μετονομαστεί αυτό το τμήμα του Mae Klong σε Khwae Yai (ποταμός Μεγάλη Πηγή) και ταυτόχρονα να μετονομαστεί ο αρχικός Kwai σε Khwae Noi (ποταμός Μικρή Πηγή). Από τότε ο Mae Klong αναφέρεται ως ποταμός μέχρι τη συμβολή των δύο "Kwai".
Για να γίνουν τα πράγματα χειρότερα, η διάσημη ταινία δεν γυρίστηκε καθόλου στην Ταϊλάνδη, αλλά κοντά στην Kitulgala στη Σρι Λάνκα.
Έτσι, ενώ η σημερινή γέφυρα πάνω από τον ποταμό Κβάι διασχίζει πράγματι τον ποταμό Κβάι σήμερα, την εποχή του μυθιστορήματος διέσχιζε τον ποταμό Mae Klong και έμοιαζε εντελώς διαφορετική...
Σιδηρόδρομος του θανάτου και γέφυρα Tham Krasae
Ίσως ένας ακόμη μεγαλύτερος τουριστικός μαγνήτης βρίσκεται περίπου 40 λεπτά με το τρένο από τη γέφυρα του ποταμού Kwai. Το τμήμα της γραμμής μεταξύ Kanchanaburi και της βιρμανικής πόλης Thanbyuzayat ήταν το πιο δύσκολο στην κατασκευή του.
Η κατασκευή της γραμμής έγινε από ντόπιους εργάτες μαζί με αιχμαλώτους πολέμου και οι Ιάπωνες δεν έλαβαν υπόψη τους κανενός είδους ασφάλεια. Λόγω των απάνθρωπων συνθηκών και του σκληρού, αποπνικτικού και ζεστού κλίματος, περισσότεροι από 90.000 Ασιάτες εργάτες και έως και 12.000 αιχμάλωτοι πολέμου (κυρίως Βρετανοί, Ολλανδοί και Αυστραλοί) έχασαν τη ζωή τους κατά τη διάρκεια της κατασκευής του σιδηροδρόμου Ταϊλάνδης-Βιρμανίας.
Η δυσκολία της κατασκευής απεικονίζεται καλύτερα από τη γέφυρα Tham Krasae, μήκους περίπου 300 μέτρων, που ακολουθεί στενά τον βράχο πάνω από τον ποταμό Kwai. Η γέφυρα Tham Krasae με το κοντινό σπήλαιο αποτελεί το μεγαλύτερο τουριστικό αξιοθέατο της περιοχής.
Μια στάση τρένου βρίσκεται πάντα σε κάθε άκρο της γέφυρας. Μπορείτε πάντα να κατεβείτε και να επιβιβαστείτε και στις δύο στάσεις, οπότε μπορείτε να διασχίσετε τη γέφυρα με το τρένο, στη συνέχεια να τη διασχίσετε με τα πόδια και να επιστρέψετε από την άλλη πλευρά. Θα έχετε μία ώρα και τρία τέταρτα ελεύθερου χρόνου πριν το τρένο ταξιδέψει από το Tham Krasae στο Nam Tok και πάλι πίσω. Κατά τη διάρκεια αυτού του χρόνου θα έχετε χρόνο για να φάτε στην τοπική αγορά, να φωτογραφίσετε το κοντινό σπήλαιο και ενδεχομένως να περπατήσετε απέναντι από τις γραμμές μέχρι τον άλλο σταθμό.
Αν μια σύντομη στάση σε μια ειδυλλιακή περιοχή με δάση, χωράφια και απόκρημνες όχθες δεν σας είναι αρκετή, μείνετε στο πολυτελές Suan Sai Yok Resort **** με τιμές από 44 ευρώ ή στο λαϊκό, πλήρως επιπλωμένο Saiyok River House, όπου μπορείτε να μείνετε από 10 ευρώ τη βραδιά.
Διαμονή στο Kanchanaburi
Το ταξίδι από την Μπανγκόκ μπορεί να γίνει με κυκλικό τρόπο, αλλά για λόγους ευκολίας συνιστούμε οπωσδήποτε να μείνετε εδώ για τουλάχιστον μία νύχτα. Αν θέλετε να εξερευνήσετε λίγο τα γύρω βουνά, μη διστάσετε να μείνετε περισσότερο.
Υπάρχει μια πραγματικά μεγάλη ποικιλία καταλυμάτων στην πόλη, από φτηνούς ξενώνες μέχρι όμορφα ξενοδοχειακά συγκροτήματα. Ρίξτε μια ματιά στις συγκεκριμένες συμβουλές μας:
- Kanchanaburi City Hotel *** - ένας φθηνός ξενώνας με καλή βαθμολογία και τιμές από 26 ευρώ ανά διανυκτέρευση, μόλις 100 μέτρα από τη γέφυρα του ποταμού Κβάι.
- River Kwai View Hotel *** - το μοναδικό ξενοδοχείο που βλέπει απευθείας στη γέφυρα Kwai με τιμές από 44 eur ανά διανυκτέρευση.
- Dheva Mantra Resort ***** - πολυτελές θέρετρο 5* περίπου 1,5 χλμ. από τη γέφυρα σε ένα πολύ ήσυχο μέρος της πόλης ακριβώς στην όχθη του ποταμού, λογικές τιμές από 59 eur ανά διανυκτέρευση
Μεταφορά στο Kanchanaburi και δρομολόγια τρένων
Η πόλη βρίσκεται 145 χλμ. δυτικά της Μπανγκόκ και είναι εύκολα προσβάσιμη με αυτοκίνητο και δημόσιες συγκοινωνίες.
Τρένο
Οι περισσότεροι τουρίστες χρησιμοποιούν το τρένο για τις μετακινήσεις τους, καθώς η ίδια η βόλτα με τον Σιδηρόδρομο του Θανάτου είναι μια από τις κορυφαίες τουριστικές εμπειρίες. Ωστόσο, το κύριο τουριστικό τμήμα είναι ακριβώς από το Καντσαναμπούρι μέσω των γεφυρών Tham Krasae προς το Nam Tok.
Το ταξίδι από την Μπανγκόκ προς το Καντσαναμπούρι είναι επίπεδο και σχετικά αδιάφορο, αλλά γρήγορο και πολύ φθηνό. Το μειονέκτημα είναι η συχνότητα των συνδέσεων, με μόνο 2 δρομολόγια την ημέρα στη διαδρομή Μπανγκόκ (Thon Buri) - Kanchanaburi - Nam Tok.
- Σταθμός Thon Buri (Μπανγκόκ) - Kanchanaburi: το ταξίδι διαρκεί 2,5 ώρες και κοστίζει 100 thb
- Σταθμός Thon Buri (Μπανγκόκ) - Tham Krasae: το ταξίδι διαρκεί 3,5 ώρες και κοστίζει 100 thb
- Thon Buri Station (Μπανγκόκ) - Nam Tok: το ταξίδι διαρκεί 4,5 ώρες και κοστίζει 100 thb
- Kanchanaburi - Tham Krasae: η διαδρομή διαρκεί μία ώρα και κοστίζει 100 thb
Η τιμή για τους αλλοδαπούς είναι ενιαία σε αυτή τη διαδρομή και είναι 100 μπατ όπου κι αν ταξιδέψετε. Τα εισιτήρια δεν μπορούν να κρατηθούν εκ των προτέρων, αλλά μπορούν να αγοραστούν στο σταθμό, εάν επιβιβαστείτε στο Tham Krasae, από τον εισπράκτορα. Η πληρωμή μπορεί πάντα να γίνει μόνο με μετρητά.
- Αναχωρήσεις από το Thon Buri προς το Nam Tok: 7 :45 και 13:45
- Αναχωρήσεις από Kanchanaburi προς Nam Tok: 6:05, 10:30, 16:20
- Αναχωρήσεις από Nam Tok: 5:20, 12:55, 15:30 (η τελευταία σύνδεση πηγαίνει μόνο στο σταθμό Nong Pladuk και όχι μέχρι την Μπανγκόκ)
- Αναχωρήσεις από Kanchanaburi προς Thon Buri: 7:19, 14:48
- Αναχωρήσεις από Tham Krasae προς Nam Tok: 7:35, 11:48, 17:48
- αναχωρήσεις από Tham Krasae προς Kanchanaburi: 5:57, 13:36, 16:10
Για τα πιο πρόσφατα δρομολόγια, επισκεφθείτε τον επίσημο ιστότοπο των Ταϊλανδικών Σιδηροδρόμων railway.co.th, ο οποίος ωστόσο είναι προσβάσιμος μόνο από Ταϊλανδέζικες διευθύνσεις IP. Ωστόσο, οι ώρες αλλάζουν ελάχιστα και αν αλλάζουν, είναι μόνο για λίγα λεπτά.
Στο Kanchanaburi, τα τρένα σταματούν σε δύο σταθμούς. Ο κεντρικός σταθμός Kanchanaburi βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, αλλά ο πιο δημοφιλής σταθμός για τους τουρίστες είναι ο Saphan Khwae Yai, ακριβώς δίπλα στη γέφυρα του ποταμού Kwai, όπου σταματούν επίσης όλα τα τρένα.
Λεωφορείο
Σημαντικά πιο πολυσύχναστες μετακινήσεις θα προσφερθούν με λεωφορείο, ή μάλλον στις περισσότερες περιπτώσεις με μικρό λεωφορείο ή βαν. Από την Μπανγκόκ προς το Kanchanburi υπάρχουν δύο φορές την ώρα δρομολόγια καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας. Η συντριπτική πλειονότητα των δρομολογίων στην Μπανγκόκ αναχωρεί από το σταθμό λεωφορείων Mochit και κάνει επίσης στάση στο νότιο σταθμό λεωφορείων (δείτε τον οδηγό της Μπανγκόκ για περισσότερες πληροφορίες).
Στο Kanchanaburi, κάνει στάση στον κεντρικό σταθμό λεωφορείων, ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο της πόλης περίπου 3,5 χλμ. από τη γέφυρα πάνω από τον ποταμό Kwai(δείτε το χάρτη για την ακριβή τοποθεσία).
Δεν χρειάζεται να ελέγξετε τα δρομολόγια εκ των προτέρων. Τα λεωφορεία εκτελούν δρομολόγια κάθε μισή ώρα. Το πρώτο δρομολόγιο από το Kanchanaburi αναχωρεί στις 4:00 και το τελευταίο στις 19:00. Από την Μπανγκόκ, το πρώτο δρομολόγιο αναχωρεί στις 5:00, το τελευταίο γύρω στις 19:50.
Τα εισιτήρια για Μπανγκόκ κοστίζουν 150 thb και πληρώνονται σε μετρητά στο εκδοτήριο εισιτηρίων έξω από την πλατφόρμα.
Τι να δείτε τριγύρω
Ανακαλύψτε όλα τα μέρη που μπορείτε να δείτε στο Ταϊλάνδη.