Γύρω από το Τζακάρτα

Πάρκο γύρω από το μνημείο Monas

Παρόλο που οι δημόσιες συγκοινωνίες στην Τζακάρτα αναπτύσσονται ραγδαία με την κατασκευή δύο γραμμών μετρό, παραμένουν αρκετά περίπλοκες και ασαφείς.

Παρ' όλα αυτά, είναι βολικό για τους τουρίστες σε ορισμένα μέρη και, πάνω απ' όλα, οι δημόσιες συγκοινωνίες είναι πολύ φθηνές και ασφαλείς.

Τα πιο χρησιμοποιούμενα και βολικά μέσα μεταφοράς είναι οι εφαρμογές κινητών τηλεφώνων Grab και Gojek.

Τα 10 καλύτερα ξενοδοχεία στην Τζακάρτα

Δημόσιες συγκοινωνίες

Στην Τζακάρτα, τρένα, μετρό, ελαφρύς σιδηρόδρομος LRT (που στην πραγματικότητα είναι απλώς ένα υπερυψωμένο μετρό), λεωφορεία BRT express, κανονικά λεωφορεία και μικρά λεωφορεία, όλα λειτουργούν για να μετακινηθείτε στην πόλη.

Τα λεωφορεία και τα μικρά λεωφορεία καλύπτονται από το σύστημα TransJakarta.

Το σπουδαίο είναι ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ίδιες ηλεκτρονικές κάρτες μεταφοράς για όλα τα μέσα μεταφοράς. Επιπλέον, ορισμένες από αυτές ισχύουν και σε άλλες πόλεις της Ινδονησίας.

Ναύλοι - κάρτα JakLingko και άλλα

Όταν ταξιδεύετε με οποιοδήποτε είδος δημόσιας μεταφοράς στην Τζακάρτα , πρέπει να αγοράσετε μια ηλεκτρονική κάρτα για να φορτώσετε το ποσό που επιλέγετε.

Αυτό χρεώνεται σταδιακά ανάλογα με το πόσο ταξιδεύετε. Η αχρησιμοποίητη πίστωση δεν μπορεί να επιστραφεί.

Μπορείτε να πληρώσετε και να συμπληρώσετε την κάρτα σας με μετρητά, αλλά το ίδιο το κόμιστρο αφαιρείται πάντα μόνο από την κάρτα και δεν υπάρχουν παραδοσιακά χάρτινα εισιτήρια στην Τζακάρτα.

Οι κάρτες που εκδίδονται στα σημεία πώλησης στην Τζακάρτα αναφέρονται συλλογικά ως JakLingko, ωστόσο εκδίδονται πάντα από μια τράπεζα και στην πράξη μπορεί να δείτε αυτές τις μορφές καρτών:

  • JakLingko - Ισχύει μόνο στη Τζακάρτα και τα περίχωρά της
    • Αγοράζονται από μηχανήματα στους σταθμούς λεωφορείων και προαστιακών τρένων της TransJakarta
    • Κόστος 30 000 idr, εκ των οποίων 20 000 idr είναι το κόστος της ίδιας της κάρτας και 10 000 idr είναι η ελάχιστη πίστωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ναύλους.
  • BNI Tapcash - Ισχύει και σε άλλες πόλεις της Ινδονησίας (π.χ. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Αγορά από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς του αεροδρομίου (μόνο στους σταθμούς Manggarai και Sudirman/BNI City) ή στα μίνι μάρκετ Indomaret και Alfa Mart/Alfa Express.
    • Τιμή 40 000 idr, εκ των οποίων 20 000 idr είναι το κόστος της ίδιας της κάρτας και 10 000 idr είναι η ελάχιστη πίστωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ναύλους.
  • E-money Mandiri - Ισχύει και σε άλλες πόλεις της Ινδονησίας (π.χ. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Αγορά από τα εκδοτήρια εισιτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς του αεροδρομίου (μόνο στους σταθμούς Manggarai και Sudirman/BNI City) ή στα μίνι μάρκετ Indomaret και Alfa Mart/Alfa Express.
    • Τιμή 40 000 idr, εκ των οποίων 20 000 idr είναι το κόστος της ίδιας της κάρτας και 10 000 idr είναι η ελάχιστη πίστωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ναύλους.
  • BRIZZI - Ισχύει και σε άλλες πόλεις της Ινδονησίας (π.χ. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Αγορά στα μίνι μάρκετ Indomaret και Alfa Mart / Alfa Express
    • Τιμή 40 000 idr, εκ των οποίων 20 000 idr είναι το κόστος της ίδιας της κάρτας και 10 000 idr είναι η ελάχιστη πίστωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ναύλους.
  • BCA Flazz - Ισχύει και σε άλλες πόλεις της Ινδονησίας (π.χ. Yogyakarta, Bandung, Medan, Surabaya).
    • Αγορά στα μίνι μάρκετ Indomaret και Alfa Mart / Alfa Express
    • Τιμή 40 000 idr, εκ των οποίων 20 000 idr είναι το κόστος της ίδιας της κάρτας και 10 000 idr είναι η ελάχιστη πίστωση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ναύλους.

Πώς μπορείτε να συμπληρώσετε την πίστωση της κάρτας;

Μπορείτε να ανανεώσετε την κάρτα JakLingko σε όλα τα μηχανήματα στους σταθμούς τρένων και λεωφορείων της TransJakarta. Μπορείτε να πληρώσετε μόνο με κάρτα.

Οι άλλες κάρτες (E-money, BNI Tapcash, BRIZZI, BCA Flazz) μπορούν να φορτιστούν μόνο στα μίνι μάρκετ Alfa Mart και Indomaret, αλλά βρίσκονται κυριολεκτικά σε κάθε γωνία. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείτε να πληρώσετε με μετρητά και με κάρτα.

Μπορείτε να φορτώσετε αυτές τις κάρτες σε οποιαδήποτε πόλη της Ινδονησίας, όχι μόνο στην Τζακάρτα.

Λεωφορεία TransJakarta

Τα λεωφορεία παραμένουν προς το παρόν το κύριο μέσο μεταφοράς, ορισμένα από τα οποία κινούνται σε ειδικούς διαδρόμους χωρισμένους από τα αυτοκίνητα. Το μετρό και τα προαστιακά τρένα δεν εξυπηρετούν ακόμη όλα τα τουριστικά αξιοθέατα.

Η TransJakarta διαθέτει τρεις τύπους δρομολογίων λεωφορείων.

Η τιμή του εισιτηρίου για όλες τις γραμμές (BRT, τακτικά λεωφορεία και μικρά λεωφορεία) είναι η ίδια - 3 500 idr για μία διαδρομή.

Εάν μετεπιβιβαστείτε μεταξύ δύο γραμμών BRT και δεν βγείτε από τον σταθμό (δηλαδή δεν περάσετε από το περιστροφικό κιβώτιο), τότε πληρώνετε την τιμή των 3.500 ρουβλίων μόνο μία φορά. Ωστόσο, αν κάνετε μετεπιβίβαση μεταξύ σταθμών ή μεταξύ τύπων λεωφορείων, θα πρέπει πάντα να πληρώσετε ξανά.

Οι ώρες λειτουργίας των περισσότερων γραμμών είναι περίπου από τις 5:00 π.μ. έως τις 10:00 μ.μ..

BRT

Το Bus Rapid Transit αποφεύγει εν μέρει την κυκλοφοριακή συμφόρηση, ωστόσο τα λεωφορεία δεν μπορούν να αποφύγουν τη στάση στα φανάρια στις διασταυρώσεις.

Οι γραμμέςBRT εξυπηρετούνται από μεγάλα μπλε-λευκά λεωφορεία και οι στάσεις τους είναι προσβάσιμες μόνο περνώντας από τουρνικέ. Κατά την είσοδο και την έξοδο από τον σταθμό συνδέετε μια ηλεκτρονική κάρτα στο τουρνικέ.

Οι πιο χρήσιμοι διάδρομοι για τους τουρίστες είναι οι εξής:

  • Διαδρομή 1 - συνδέει την παλιά πόλη της Kota Tua με το μνημείο Monas και στη συνέχεια νότια προς το Block M.
  • Διαδρομή 2, 2A, 5C - συνδέει το Senen Sentral με το Monas Monument προς το σιδηροδρομικό σταθμό Gambir.
  • Διαδρομή 5, 5D - εκτείνεται από το ανατολικό τμήμα του κέντρου (Senen Sentral, Pasar Baru) προς το θεματικό πάρκο Ancol.
  • Διαδρομές 6A, 6B - πηγαίνει στο ζωολογικό κήπο Ragunan

Τα λεωφορεία στους κύριους διαδρόμους κινούνται πολύ συχνά, κατά μέσο όρο κάθε 5-10 λεπτά, αλλά για παράδειγμα τα δρομολόγια 1 ή 6 κινούνται περίπου κάθε 2 λεπτά.

Ορισμένα λεωφορεία τείνουν να είναι υπερπλήρη, αλλά συνήθως μπορείτε απλώς να περιμένετε το επόμενο λεωφορείο, το οποίο θα είναι σημαντικά πιο άδειο.

Οι μετακινήσεις με τα λεωφορεία BRT είναι ασφαλείς, αν και συνιστάται να έχετε ένα σακίδιο ή μια τσάντα κοντά σας (όχι στην πλάτη σας), καθώς μπορεί να υπάρχουν πορτοφολάδες.

Ορισμένα λεωφορεία διαθέτουν ένα μπροστινό τμήμα που προορίζεται μόνο για γυναίκες!

Τα λεωφορεία BRT απεικονίζονται στον χάρτη μεταφορών TransJakarta μαζί με τα τρένα και το μετρό.

Κανονικά λεωφορεία

Ως συμπλήρωμα για τις τοπικές μεταφορές σε μικρότερες αποστάσεις, τα πορτοκαλί και λευκά λεωφορεία κυκλοφορούν σε κανονικούς δρόμους παράλληλα με τα αυτοκίνητα, με τις στάσεις τους στις άκρες του δρόμου στο πεζοδρόμιο.

Ωστόσο, δεν υπάρχει χάρτης με τα δρομολόγια αυτών των λεωφορείων, αλλά οι στάσεις και ο αριθμός της διαδρομής εμφανίζονται, για παράδειγμα, στο Google Maps.

Η εφαρμογή Moovit εμφανίζει συχνά λανθασμένα χάρτες δρομολογίων για αυτές τις γραμμές.

Μετά την επιβίβαση, τοποθετήστε την ηλεκτρονική κάρτα στον αναγνώστη που βρίσκεται στην πλευρά του οδηγού. Κάπως παράλογα, πρέπει επίσης να επισυνάψετε την κάρτα κατά την αποβίβαση από το λεωφορείο (η τιμή 3 500 idr είναι ενιαία για 1 διαδρομή, ανεξάρτητα από τη διανυθείσα απόσταση).

Ο αναγνώστης καρτών βρίσκεται μόνο στην πόρτα του οδηγού και όχι στη δεύτερη πόρτα, οπότε πρέπει να χρησιμοποιήσετε την πρώτη πόρτα και κατά την έξοδο.

Μικρά λεωφορεία (angkot)

Τα μικρά μικρολεωφορεία στην Ινδονησία, γνωστά ως "angkot", αποτελούσαν παλαιότερα ένα εξαιρετικά δημοφιλές και επίσης εξαιρετικά συγκεχυμένο μέσο μεταφοράς, ιδίως στα περίχωρα της Τζακάρτα.

Ωστόσο, υπήρξε μια ενοποίηση στο σύστημα TransJakarta και τώρα όλα τα μικρολεωφορεία έχουν αριθμό γραμμής (πάντα με τα γράμματα "JAK", για παράδειγμα JAK89) και σταθερά δρομολόγια.

Οι στάσεις αυτών των δρομολογίων μπορούν επίσης να βρεθούν στο Google Maps.

Κατά την επιβίβαση και την αποβίβαση, είναι απαραίτητο να τοποθετήσετε μια ηλεκτρονική κάρτα εισιτηρίου στον αναγνώστη.

Προαστιακά τρένα

Οι προαστιακοί συρμοί είναι το κύριο σιδηροδρομικό δίκτυο και για την κυκλοφορία στην πόλη. Το ωράριο λειτουργίας των τρένων είναι περίπου από τις 5:00 έως τις 22:00, ενώ ορισμένα δρομολόγια στις γραμμές B και C εκτελούνται μέχρι τις 23:00.

Οι τιμές υπολογίζονται ελαφρώς διαφορετικά από ό,τι για τα λεωφορεία και εξαρτώνται πάντα από τη διανυόμενη απόσταση. Ωστόσο, οι τιμές των ναύλων είναι πολύ χαμηλές.

  • 3 000 idr - Τιμή οπουδήποτε εντός της Τζακάρτα, για παράδειγμα από το κέντρο της πόλης προς την παλιά πόλη Kota Tua
  • προς 6 000 idr - η υψηλότερη τιμή για τους πιο μακρινούς προορισμούς

Κατά την είσοδο και την έξοδο από την πλατφόρμα, περνάτε πάντα από ένα περιστροφικό κιβώτιο, στο οποίο είναι προσαρτημένη μια ηλεκτρονική κάρτα μεταφοράς.

Εναλλακτικά, μπορείτε να αγοράσετε την κάρτα σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς.

Στην Τζακάρτα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τις ακόλουθες σιδηροδρομικές γραμμές.

  • A (Airport Rail Link) - Η γραμμή εκτείνεται από το κέντρο της πόλης προς το αεροδρόμιο CGKAirport της Τζακάρτακαι έχει ειδικό εισιτήριο 70 000 idr, το οποίο δεν μπορεί να πληρωθεί με ηλεκτρονικές κάρτες. Πρέπει να αγοράσετε ένα κανονικό χάρτινο εισιτήριο από το μηχάνημα έκδοσης εισιτηρίων.
    • Συχνότητα 30 λεπτά
  • B - συχνή γραμμή που συνδέει τον σταθμό Kota της Τζακάρτα (παλιά πόλη Kota Tua) με το κέντρο της πόλης (σταθμός Juanda - τζαμί και καθεδρικός ναός) και νοτιότερα προς Bogor
    • Συχνότητα 8-15 λεπτά
  • C - συχνή γραμμή που συνδέει το Cikarang και το Bekasi με το κέντρο της πόλης, όπου το τρένο κάνει μια ευρεία κυκλική διαδρομή γύρω από το κέντρο
    • Συχνότητα 8-15 λεπτά
  • TP - σύντομη γραμμή από το σταθμό Jakarta Kota (παλιά πόλη Kota Tua) μέσω του θεματικού πάρκου Ancol προς την αποβάθρα Tanjung Priok.
    • Συχνότητα 30 λεπτά
  • T - εκτείνεται από το σταθμό Duri στη δυτική άκρη του κέντρου της πόλης προς το Tangerang και έχει μικρή τουριστική χρήση
  • R - εκτελεί δρομολόγια από το σταθμό Tanah Abang προς την πόλη Rangkasbitung, όπου η προαστιακή γραμμή LM συνδέει την πόλη Merak (φέρι για το νησί Σουμάτρα).
    • Συχνότητα της γραμμής R περίπου 15-30 λεπτά.
    • Συχνότητα της γραμμής LM περίπου 6 φορές την ημέρα

Επίσημος δικτυακός τόπος προαστιακού σιδηροδρόμου: commuterline.id. Ωστόσο, αρκετές γραμμές λείπουν από τα δρομολόγια στον εν λόγω δικτυακό τόπο, παρόλο που λειτουργούν κανονικά.

Οι ώρες αναχώρησης, ωστόσο, εμφανίζονται με ακρίβεια από το Google Maps όταν κάνετε κλικ στο εικονίδιο ενός συγκεκριμένου σταθμού.

Μετρό MRT + υπέργειο LRT

Το συμβατικό δίκτυο του μετρό διαθέτει μέχρι στιγμής μόνο 3 γραμμές.

  • MRT - το κλασικό μετρό έχει μόνο την κόκκινη γραμμή μέχρι στιγμής, εκτείνεται εν μέρει υπόγεια (στο κέντρο) και εκτός του κέντρου υπέργεια
    • Dukuh Atas (μετεπιβίβαση στο σταθμό BNI City / Sudirman) - Block M - Lebak Bulus
  • LRT - υπέργειο μετρό που χωρίζεται σε δύο γραμμές
    • Πράσινη γραμμή "BK" - εκτείνεται από το σταθμό Dukuh Atas μέσω των σταθμών Cikoko, Cawang και Halim (μετεπιβίβαση στο σιδηροδρομικό δίκτυο υψηλής ταχύτητας) προς Jati Mulya
    • Μπλε γραμμή "CB" - εκτείνεται από τους σταθμούς Dukuh Atas μέσω των σταθμών Cikoko, Cawang και TMII (μετεπιβίβαση σε HSR) προς Haryamukti

Η συχνότητα για όλες τις γραμμές είναι περίπου 8 λεπτά και οι ώρες λειτουργίας είναι από τις 5:00 π.μ. έως τις 10:30 μ.μ.

Τα κόμιστρα είναι σχετικά υψηλά σε σύγκριση με άλλα μέσα μεταφοράς και υπολογίζονται ανάλογα με τη διανυόμενη απόσταση.

Για το MRT, τα κόμιστρα κυμαίνονται από 5 000 idr έως 13 000 idr.

Για τις γραμμές LRT, το κόμιστρο είναι 5 000 idr για τα πρώτα 23 χιλιόμετρα και 700 idr για κάθε επιπλέον 1 χιλιόμετρο.

Grab / Gojek

Για τους τουρίστες, τα ταξί μέσω των εφαρμογών Grab ή Gojek για κινητά είναι ο πιο ξεκάθαρος και βολικός τρόπος μεταφοράς.

Αξίζει πάντα να συγκρίνετε τις τιμές και στις δύο πλατφόρμες, καθώς μπορεί να διαφέρουν κατά δεκάδες τοις εκατό.

Έχετε τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ αυτοκινήτων και των σημαντικά φθηνότερων μοτοσικλετών, αλλά από άποψη ασφάλειας, μη αναπνεύσιμων αναθυμιάσεων και συνολικής άνεσης, τα αυτοκίνητα, σχεδόν πάντα κλιματιζόμενα, είναι το καλύτερο μέσο μεταφοράς, παρά τα πανταχού παρόντα μποτιλιαρίσματα.

Οι κανονικές τιμές για οδήγηση εντός της Τζακάρτας (για παράδειγμα, από το κέντρο της πόλης προς την παλιά πόλη Kota Tua) είναι περίπου 30 000 idr.

Σε σύγκριση με τα συμβατικά ταξί, πρόκειται για σημαντική εξοικονόμηση, ενώ επιπλέον μπορείτε να εντοπίσετε τη θέση του αυτοκινήτου στην εφαρμογή τη στιγμή που φτάνει και να το καλέσετε ή να του στείλετε μήνυμα αν χαθεί και πάρει λάθος δρόμο, κάτι που συμβαίνει πολύ συχνά.

Πληρωμή διοδίων

Το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων της Τζακάρτα χωρίζεται σε δρόμους με διόδια και ελεύθερους δρόμους.

Ένας οδηγός συχνά θα σας ρωτήσει αν θέλετε να πάρετε τον "δρόμο με διόδια" ή όχι καθώς ταξιδεύετε πιο έξω από το κέντρο. Συνιστούμε πάντα να συμφωνείτε, καθώς μπορείτε να γλιτώσετε έως και 30 λεπτά οδήγησης.

Τα διόδια κοστίζουν συνήθως 10 000 idr και η εφαρμογή θα τα συμπεριλάβει αυτόματα στην τελική τιμή που χρεώνεται στην κάρτα σας. Μην πληρώσετε μετρητά στον οδηγό.

Κανονικά ταξί

Τα ταξί στην Τζακάρτα λειτουργούν από διάφορες εταιρείες, η μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι η Bluebird.

Θα συναντήσετε τα γαλάζια ή γκρι ταξί τους σε κάθε γωνία και μπορείτε να τα υποδείξετε με ένα απλό νεύμα.

Τα ταξί στην Τζακάρτα λειτουργούν με μετρητή. Τυχόν διόδια δεν περιλαμβάνονται στο ταξίμετρο και πληρώνονται επιπλέον του ναύλου.

Οι οδηγοί ταξί δέχονται μόνο πληρωμές με μετρητά και οι τιμές είναι συνήθως 15% έως 20% υψηλότερες από τις εφαρμογές Grab/Gojek για κινητά.

Με τα πόδια

Η Τζακάρτα είναι μία από τις χειρότερες μεγάλες πόλεις στον κόσμο για περπάτημα.

Ενώ υπάρχουν πεζοδρόμια κατά μήκος των δρόμων εντός του κέντρου της πόλης, οι πεζοί δεν έχουν προτεραιότητα έναντι των αυτοκινήτων στις διαβάσεις και οι διασταυρώσεις με τα φανάρια κάνουν τη ζωή άβολη με πολύ μεγάλα διαστήματα.

Ακόμα και στα φανάρια πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικοί, επειδή ιδίως οι μοτοσικλέτες παραβιάζουν συστηματικά τα κόκκινα φανάρια.

Αυτό το άρθρο μπορεί να περιέχει συνδέσμους θυγατρικών από τους οποίους η συντακτική μας ομάδα μπορεί να κερδίσει προμήθειες αν κάνετε κλικ στο σύνδεσμο. Δείτε τη σελίδα μας για τη διαφημιστική πολιτική.

Έμειναν ερωτήσεις;

Αν έχετε ερωτήσεις ή σχόλια σχετικά με το άρθρο...

0 σχόλια

Συνδεθείτε στο Cestee

... η παγκόσμια ταξιδιωτική κοινότητα

Δεν έχετε ακόμη τον ταξιδιωτικό σας λογαριασμό; Εγγραφείτε