Smartwings με λίγα λόγια

Η Smartwings (πρώην Travel Service) είναι η μεγαλύτερη τσεχική αεροπορική εταιρεία με έδρα το αεροδρόμιο PRG της Πράγας.
Η εταιρεία εκτελεί κυρίως πτήσεις για ταξιδιωτικά γραφεία από όλη την Ευρώπη, κυρίως από την Τσεχική Δημοκρατία, τη Σλοβακία, την Πολωνία και την Ουγγαρία, αλλά περιστασιακά νοικιάζει τα αεροσκάφη της σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η Smartwings εκτελεί επίσης αρκετά τακτικά δρομολόγια.
Η αεροπορική εταιρεία διαθέτει στο στόλο της περίπου 40 αεροσκάφη Boeing 737-800, Boeing 737 MAX 8 ή Boeing 737-700.
Από τον Οκτώβριο του 2024, η μάρκα CSA Czech Airlines έχει επίσης ενσωματωθεί στις δραστηριότητες της Smartwings, η οποία λειτουργεί αεροσκάφη Airbus A220 ή Airbus A320 με τα δικά της χρώματα. Ωστόσο, η Smartwing και η Czech Airlines αποτελούν ουσιαστικά μία εταιρεία.

Αποκτήστε περισσότερες συμβουλές για πτήσεις με Smartwings
Είτε πετάτε με την Smartwings για πρώτη φορά είτε επανειλημμένα, δείτε τις χρήσιμες συμβουλές και συστάσεις μας:
Έμειναν ερωτήσεις;
Αν έχετε ερωτήσεις ή σχόλια σχετικά με το άρθρο...
2 σχόλια

Οι πιλότοι της Smartwings παραβίασαν τους κανονισμούς, το ατύχημα αποτράπηκε από το αυτόματο σύστημα...
Φυσικά, οι φυλλάδες κάνουν πάλι αίσθηση, αλλά τα 100 μέτρα είναι ψηλά, οπότε δεν ήταν και τόσο άσχημα. Τέλος πάντων, είναι η δεύτερη παραβίαση των κανονισμών και για άλλη μια φορά εμπλέκεται ένας υψηλόβαθμος πιλότος της Smartwings.

Δεν θα υποβάθμιζα το περιστατικό πάρα πολύ. Στην ιστοσελίδα Zdopravy.cz, η οποία δεν είναι ακριβώς σκανδαλοθηρική εφημερίδα, υπάρχουν μερικοί ειδικοί που το συζητούν και σίγουρα δεν το βρίσκουν ασήμαντο:
Δεν είναι αμελητέο, φυσικά, αλλά θεωρώ λάθος το γεγονός ότι η Smartwings ως συνήθως προσπάθησε να το καλύψει και δεν τα κατάφερε. Από την άλλη πλευρά, οι τίτλοι όπως ένα γεμάτο αεροπλάνο δευτερόλεπτα μετά τη συντριβή είναι επίσης εντελώς εκτός γραμμής.
Το Zdopravy.cz σίγουρα δεν είναι φυλλάδα. Είναι δύσκολο να πει κανείς τι είναι πιο τρομακτικό: η άκρως προβληματική κουλτούρα ασφάλειας στην Smartwings (ενδεικτικά: ο τρελός Veselý με τον ένα κινητήρα συνεχίζει να πετάει για την QS) ή η αδράνεια του Jagr και της υπόλοιπης ΥΠΑ.

@floodland: έβαλα ένα σύνδεσμο στο Zdopravy , οπότε δεν καταλαβαίνω πραγματικά γιατί γράφεις για ταμπλόιντ. Εκτός και αν θεωρείς το Zdopravy ταμπλόιντ - τότε η ανάρτησή σου θα είχε νόημα...

@floodland - απλά φαίνεται ότι δεν είχαν πολύ χρόνο για να το αντιμετωπίσουν σύμφωνα με το αρχείο καταγραφής στο FR24, ο Nevole μόλις ανταποκρίθηκε σε μια κρίσιμη προειδοποίηση GPWS. Και παρεμπιπτόντως, άνθρωποι (υποτίθεται από την Smartwings) στη συζήτηση για αυτόν γράφουν ότι χρειάζεται ένα πιο εγωκεντρικό και αλαζονικό άτομο στην εταιρεία και ότι ελάχιστοι πρώτοι αξιωματικοί στο πιλοτήριο τόλμησαν να του αντιπαρατεθούν. Παραδέχομαι πάντως ότι αυτό μπορεί να είναι μια απρεπής συκοφαντία...

Ω, ναι, Smartwings. Δεν έχουν αρκετό προσωπικό, δεν μπορούν να ανταγωνιστούν με το χαμηλό κόστος, πρέπει να εξοικονομήσουν χρήματα, οπότε προσλαμβάνουν προσωρινά εργαζόμενους στο περιθώριο και κάπως έτσι γίνεται.
@Vlk.7 Συμπτωματικά, αυτό αναφέρεται στην τελική έκθεση για το περιστατικό του μονοκινητήριου Vesely:
- Αγνόησε το νόμιμο αίτημα του F/O για ταχύτερη κάθοδο λόγω της μειωμένης ταχύτητας του αεροπλάνου μετά την ανάπτυξη του κινητήρα, με αποτέλεσμα να κλιμακωθεί το άγχος του πληρώματος ,
- εκτελούσε τις διαδικασίες NNC με ασυνήθιστα γρήγορο τρόπο επικοινωνίας, μειώνοντας έτσι τη δυνατότητα του F/O να διασταυρώσει αποτελεσματικά την ορθότητα της εκτέλεσής τους ,
- παρέλειψε να συζητήσει με τον F/O τις εκτιμήσεις ασφάλειας που προέκυπταν από τη φύση της κατάστασης, με αποτέλεσμα να μην μπορέσει το πλήρωμα να αναπτύξει μια ρεαλιστική και κοινή στρατηγική για την ασφαλή ολοκλήρωση της πτήσης,
- απέτυχε να ακολουθήσει τις αρχές του CRM για την αποτελεσματική αντιμετώπιση τεχνικών και μη τεχνικών ζητημάτων ,
- κοινοποίησε τις δικές του αποφάσεις στον F/O με υψηλή διοικητική διαβάθμιση ως γεγονός ,

@Petr76 - αυτό είναι πολύ δυνατός καφές για να τον διαβάσεις. Είναι σαν κάτι από ένα επεισόδιο της σειράς Air Disasters για δουλικά ασιατικά πληρώματα:)

Το γεγονός είναι ότι δεν έχουν ρίξει τίποτα εδώ και πολύ καιρό. Για να δούμε αν η ισορροπία θα διατηρηθεί.

Έρευνα σχετικά με το πρόσφατο περιστατικό σε πτήση προς Αίγυπτο και την αποβίβαση μεθυσμένου επιβάτη στην Αθήνα. Καταπίπτει ή όχι το εισιτήριο επιστροφής σε αυτή την περίπτωση; Στο κάτω κάτω, πρόκειται για τμήμα που δεν έχει πετάξει, έτσι δεν είναι; Ή μήπως αυτό το περιστατικό βάζει αυτόματα τον επιβάτη στη μαύρη λίστα και δεν είναι πλέον στην εταιρεία;
Σίγουρα ήταν κάποιος που το αγόρασε μέσω ενός CK και τότε ισχύουν οι όροι του CK.
Αλλά ρεαλιστικά, μάλλον δεν είχε καν πρόσφατο νόημα να πετάξει, διότι το εισιτήριο για να πάει κατευθείαν σε αυτή την Αίγυπτο, το οποίο ο επιβάτης θα έπρεπε να αγοράσει ο ίδιος για να χρησιμοποιήσει την πτήση επιστροφής, θα κόστιζε περισσότερο από αυτό που πλήρωσε για όλο το ταξίδι.
Αποκλείεται από τη μεταφορά, χάνει το ταξίδι μετ' επιστροφής, μπαίνει στη μαύρη λίστα και πληρώνει πρόστιμο ίσο με τη ζημία του ενδιάμεσου σταθμού.