Καθυστερήσεις πτήσεων ή Τι δικαιούμαι και πώς μπορώ να λάβω αποζημίωση

Καθυστερημένη πτήση

Όταν ταξιδεύετε αεροπορικώς, μπορεί να υπάρξουν φορές που η πτήση σας θα έχει σημαντική καθυστέρηση ωρών. Σε αυτή την περίπτωση, καλό είναι να γνωρίζετε τι δικαιούστε και ποια αποζημίωση μπορείτε να διεκδικήσετε από την αεροπορική εταιρεία.

Η αποζημίωση στις αεροπορικές μεταφορές καθορίζεται στον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, το πρωτότυπο κείμενο του οποίου μπορείτε να βρείτε στη διεύθυνση eur-lex.europa.eu.

Απλά χρειάζεστε χρήματα για μια καθυστερημένη πτήση; Υποβάλετε αίτηση για αποζημίωση έως και 2 χρόνια νωρίτερα.

Πότε δικαιούστε αποζημίωση για καθυστέρηση πτήσης;

Δεν εμπίπτουν αυτομάτως όλες οι καθυστερημένες πτήσεις στον παραπάνω κανονισμό και έτσι μπορεί να ζητηθεί αποζημίωση. Προκειμένου να ξεκινήσει καν η συζήτηση για αποζημίωση, η πτήση σας πρέπει να :

  • να έχειαφετηρία ένα αεροδρόμιο στην επικράτεια ενός κράτους μέλους
  • νακαταλήγει σε αεροδρόμιο στην επικράτεια των κρατών μελών και να εκτελείται από ευρωπαϊκή αεροπορική εταιρεία

Ως κράτος μέλος νοούνται και οι 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένων της Γουαδελούπης, της Γαλλικής Γουιάνας, της Μαρτινίκας, της Ρεϋνιόν, της Μαγιότ, του Αγίου Μαρτίνου και των Αζορών, της Μαδέρας ή των Καναρίων Νήσων. Στις χώρες μέλη περιλαμβάνονται επίσης η Νορβηγία, η Ελβετία και η Ισλανδία.

Μια άλλη προϋπόθεση είναι η διάρκεια της ίδιας της καθυστέρησης, η οποία εξαρτάται από το μήκος της πτήσης. Η αποζημίωση καταβάλλεται για καθυστέρηση:

  • 2 ώρες για πτήσεις έως 1 500 χλμ.
  • 3 ώρες για πτήσεις μεταξύ 1 500 και 3 500 χιλιομέτρων
  • 4 ώρες για πτήσεις άνω των 3 500 χλμ.

Για την οικονομική αποζημίωση ισχύει ο κανόνας των 3 ωρών καθυστέρησης στο αεροδρόμιο προορισμού.

Τι δικαιούμαι σε περίπτωση καθυστέρησης πτήσης

Κάθε επιβάτης δικαιούται δωρεάν την ακόλουθη αποζημίωση σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης:

  • αναψυκτικά ανάλογα με τη διάρκεια της καθυστέρησης
  • 2 τηλεφωνικές κλήσεις και ηλεκτρονικά μηνύματα
  • διαμονή σε ξενοδοχείο εάν η καθυστέρηση είναι ολονύκτια
  • χρηματική αποζημίωση έως 600 ευρώ κατ' ανώτατο όριο

Θα πρέπει να προστεθεί ότι το δικαίωμα αυτό δεν προσφέρεται αυτόματα και για τις περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να επικοινωνήσετε μόνοι σας μαζί τους. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις αξιώσεις διαμονής και σχεδόν πάντα για την οικονομική αποζημίωση.

Δικαίωμα αναψυκτικών

Κάθε αεροπορική εταιρεία έχει την υποχρέωση να φροντίζει τους επιβάτες εάν αναμένει καθυστέρηση τουλάχιστον 2 ωρών ή 3 ωρών για πτήσεις μεσαίων και 4 ωρών για πτήσεις μεγάλων αποστάσεων, ανεξάρτητα από την αιτία της καθυστέρησης.

Στους επιβάτες δίνονται συνήθως κουπόνια για μια μπαγκέτα με νερό ή κουπόνια ονομαστικής αξίας περίπου 15 ευρώ ή προσφέρονται απευθείας συγκεκριμένα αναψυκτικά στην πύλη αναχώρησης.

Δικαίωμα διαμονής

Εάν η πτήση σας έχει σημαντική καθυστέρηση και αντιμετωπίζετε μια νύχτα στο αεροδρόμιο, μη φοβηθείτε να τηλεφωνήσετε για να διεκδικήσετε τη δωρεάν διαμονή σας. Η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να παρέχει και να αποζημιώνει τους επιβάτες για τη διαμονή, συμπεριλαμβανομένης της μεταφοράς σε ξενοδοχείο και, φυσικά, των γευμάτων.

Εάν σας απορρίψει η αεροπορική εταιρεία και η πτήση σας καθυστερήσει τουλάχιστον 8 ώρες κατά τη διάρκεια της νύχτας, μπορείτε να κάνετε check-in με δικά σας έξοδα και να ζητήσετε την επιστροφή των χρημάτων αργότερα - κρατήστε την απόδειξη πληρωμής.

Διεκδικήστε δωρεάν οικονομική αποζημίωση για καθυστερήσεις πτήσεων

Αίτηση οικονομικής αποζημίωσης

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα μιας πτήσης με καθυστέρηση τουλάχιστον 3 ωρών ή μιας ακυρωμένης πτήσης είναι το δικαίωμα οικονομικής αποζημίωσης έως 600 ευρώ ανά επιβάτη. Υπάρχουν μερικές εξαιρέσεις σε αυτή την αποζημίωση.

Η πρώτη είναι ότι ο χρόνος καθυστέρησης υπολογίζεται στο αεροδρόμιο προορισμού. Πρόκειται για τη διαφορά μεταξύ της προγραμματισμένης άφιξης και της πραγματικής άφιξης. Ως άφιξη ορίζεται η στάθμευση του αεροσκάφους στον διάδρομο προσγείωσης και το άνοιγμα των θυρών για την αποβίβαση των επιβατών.

Η οικονομική αποζημίωση δεν καταβάλλεται εάν η αεροπορική εταιρεία δεν μπορούσε να επηρεάσει την καθυστέρηση, π.χ:

  • κακές καιρικές συνθήκες
  • χτύπημα πουλιού
  • απεργία του προσωπικού του αεροδρομίου ή του ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας
  • πόλεμος και πολιτική αναταραχή

Ωστόσο, η βλάβη του αεροσκάφους ή η απεργία του προσωπικού της αεροπορικής εταιρείας δεν αποτελούν επείγοντα περιστατικά.

Το ποσό της οικονομικής αποζημίωσης που πρέπει να λάβει κάθε επιβάτης σε μια πτήση με καθυστέρηση καθορίζεται από την απόσταση της πτήσης, ως εξής

  • 250 ευρώ / 220 ευρώ για πτήσεις έως 1 500 χλμ.
  • 400 eur / 348 eur για πτήσεις μεταξύ 1 500 km και 3 500 km
  • 600 eur / 531 eur για πτήσεις άνω των 3 500 χλμ.

Για πτήσεις άνω των 3 500 χλμ, εάν υπάρχει καθυστέρηση 3-4 ωρών, η αεροπορική εταιρεία έχει το δικαίωμα να μειώσει την αποζημίωση κατά 50%, δηλαδή κατά 300 eur.

Διεκδικήστε δωρεάν οικονομική αποζημίωση για καθυστερήσεις πτήσεων

Πώς να διεκδικήσετε οικονομική αποζημίωση για καθυστερήσεις πτήσεων

Στην περίπτωση της οικονομικής αποζημίωσης για καθυστερήσεις πτήσεων, περισσότερο από οπουδήποτε αλλού, η θεωρία έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πραγματικότητα. Να είστε υπομονετικοί και διεκδικητικοί κατά την υποβολή της αξίωσής σας. Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πολύ ευτυχείς στο να δικαιολογούνται για οτιδήποτε και, επιπλέον, μπορούν να σας αγνοήσουν εντελώς.

Για να υποβάλετε αίτηση, θα χρειαστείτε:

  • ένα ηλεκτρονικό εισιτήριο (επιβεβαίωση της αγοράς του εισιτηρίου ή της περιήγησης σε ηλεκτρονικό ταχυδρομείο)
  • κάρτα επιβίβασης
  • επιβεβαίωση της καθυστέρησης της πτήσης

Το έντυπο για την καθυστέρηση της πτήσης εκδίδεται από τον αερομεταφορέα στο αεροδρόμιο, ή αρκεί μια φωτογραφία του πίνακα αφίξεων με την καθυστερημένη πτήση σας ή πάρτε μια οθόνη εκτύπωσης από τον ιστότοπο Flightradar24.

Στη συνέχεια, συμπληρώστε το έντυπο αίτησης ή στείλτε το στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο εξυπηρέτησης πελατών της αεροπορικής εταιρείας και περιμένετε. Στο μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου αναφέρετε ευθέως ότι ζητάτε αποζημίωση ύψους XX ευρώ για καθυστέρηση άνω των 3 ωρών σύμφωνα με τον κανονισμό (ΕΚ) αριθ. 261/2004 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου. Μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε τα στοιχεία του τραπεζικού σας λογαριασμού, συμπεριλαμβανομένων των μορφών IBAN και SWIFT.

Πού μπορείτε να υποβάλετε αίτηση αποζημίωσης σε επιλεγμένες αεροπορικές εταιρείες:

Λέμε ευθύς εξαρχής ότι η ανάκτηση αποζημίωσης από αεροπορικές εταιρείες όπως η Smartwings (Travel Service), η Ryanair, η Wizz Air, η easyJet και άλλες είναι μη ρεαλιστική για τους ιδιώτες.

Αίτηση μέσω πρακτορείου

Αν θέλετε να γλιτώσετε χρόνο και ταλαιπωρία ή αν η διαδικασία είναι πολύ περίπλοκη για εσάς, απλά κάντε αίτηση αποζημίωσης σε ένα εξειδικευμένο πρακτορείο.

Υποβάλετε αίτηση για δωρεάν οικονομική αποζημίωση για καθυστερημένη πτήση

Αφού επαληθευτεί η αίτησή σας για αποζημίωση, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να υπογράψετε ένα πληρεξούσιο για τον δικηγόρο και στη συνέχεια απλώς περιμένετε την καταβολή της αποζημίωσης. Ο οργανισμός χρεώνει μόνο προμήθεια ύψους ενός πέμπτου του ποσού που ανακτάται. Δεν πληρώνετε τίποτα προκαταβολικά, ακόμη και αν η υπόθεσή σας απορριφθεί τελικά.

Μπορείτε να καταθέσετε αγωγή έως και 3 χρόνια σε καθυστέρηση, αλλά ιδανικά θα πρέπει να διευθετήσετε τις υποθέσεις άμεσα, λόγω των αποδείξεων της καθυστέρησης.

Συμπέρασμα

Κανένας ταξιδιώτης δεν μπορεί να αποφύγει μια καθυστερημένη πτήση αργά ή γρήγορα. Εάν αντιμετωπίζετε μια μεγάλη καθυστέρηση ωρών, γνωρίζετε τι δικαιούστε και πώς να λάβετε αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία.

Έμειναν ερωτήσεις;

Αν έχετε ερωτήσεις ή σχόλια σχετικά με το άρθρο...

1 σχόλιο

Συνδεθείτε στο Cestee

... η παγκόσμια ταξιδιωτική κοινότητα

Δεν έχετε ακόμη τον ταξιδιωτικό σας λογαριασμό; Εγγραφείτε